Neler Yeni ?
Yükleniyor...

Mustafa Filmi - Online izle - Full izle - Divx izle

10 Kasım 2008, Atatürk’ün ölümünün 70. yıldönümü…Türkiye 70 yılda Ata’sı için dört başı mamur bir film yapamadı. Onu Türkiye’ye, dünyaya, yeni yetişenlere tam anlatamadı.Yapılan belgeseller, Türkiye ölçeğiyle sınırlı, belli bir dönemle kısıtlı ve resmi bir dilde tutsak kaldı.Selanik’ten Dolmabahçe’ye kadar hayatını başından sonuna mercek altına alan, onu şablonlardan uzak olarak askeri, siyasi, insani boyutlarıyla anlatan bir filmin eksikliği hep hissedildi.

Geniş ve deneyimli bir kadro, Atatürk’e dair yazılmış kitapları, yerli yabancı basını, diplomatik yazışmaları tarayıp onlardan sahici, objektif, sıcak bir hayat hikayesi anlatmaya çalıştı.Ondan kalan eşyalar, onu anlatan anılar, çalıştığı karargahlar, yaşadığı evler, geride bıraktığı belgeler, sevdiği müzikler, söylediği sözler titizlikle derlendi.Yeni kuşağın okulda öğrendiği klasik bilgilerden ve eski, siyah beyaz görüntülerden sıkılmış olacakları varsayımıyla filmde samimi bir dil ve modern animasyon teknikleri kullanıldı.

20 yorum:

  1. Bu filme eleştiri yapanları şiddetle kınıyorum herkezin izlemesi gereken bir film!

    YanıtlaSil
  2. şimdiye kadar eleştirileri okuyup dinledim ama atam hiç de küçülmemiş şimdi daha çok saygı duyuyorum eleştirenlerin içi fesat ben ce

    YanıtlaSil
  3. bu filim neden bu kadar büyütüldü ki dava açılacak,bu kadar büyük bir bombardımana tutulacak bir film değil saqdece bir belgesel ve başarılı bir belgesel.atatürk olmasaydı başka birisi olacaktı. ya merak etiiğim diğer bi konu da t.c. de düşünce özgürlüğü ve eşitlik kavramalarının zıtlığına küçük bir örnek sadece bu film.can dündar araştırmacı gazeteci olarak meydana getirdiği bir ürünü milleti ile paylaştı ve bugün yargılanıyor.eminim 5 yıl sonra tebrik edecekler bizim milletimizin sanattan bilimden ... aldıkları anladıkları budur diyorum. ALİ

    YanıtlaSil
  4. Beni anlatan bir film yapmışsın .
    Kızgınım, utanç içindeyim.
    Sana değildir kızgınlığım. Filmdeki Mustafa’dan da utanmış değilim.
    Başaramamışım, bundandır utancım.
    Komutam altında, bu vatan için kanını akıtan Türk askerlerinden utandım.
    “Özgürlük” demiştim, benim karakterimdir..
    “Bilim” demiştim, tek yol göstericidir.
    Sen, “Karanlıktan korkardı” demişsin benim için.
    Korkardım evet. Bu ulusu boğmak isteyen karanlıklardan çok korktum.
    Ama insaf be çocuk, korkup da kaçmadım ya.
    Söküp atmadım mı o karanlığı bu ülkenin üzerinden?
    Diktatör demişsin bir de. Hiç okumadın mı çocuk?
    Nerde benim nesilleri emanet ettiğim öğretmenler?
    Anlatmadılar mı sana?
    Başkomutan olarak cepheden cepheye koşarken, ve bütün kararları tek başıma alabilecekken neden bir meclis kurdum ben çocuk? Böyle diktatör olur mu?
    Ah be çocuğum.
    Neden, nasıl düşman ettiler seni bana?
    Baktım aşktan, sevgiden, aileden bahseden güzel şeyler yazmışsın bugüne kadar. Belli ki, Çalışkansın, zekisin. Kara cüppeleri ile milletin ümüğüne çökmüş olan yobazları çok iyi anlarım da çocuk, seni anlayamıyorum. Onlar zaten hiç sevmedi beni. Yüzyıllardır süren iktidarlarını çekip almıştım ellerinden. Sevmeyecekler beni elbette..
    Peki sen çocuk, sen neden kol kola girdin bu kara kalplilerle?
    Dedim ya, sana değil kızgınlığım.
    Başaramamışım. Anlatamamışım demek ki özgürlüğün kıymetini, bağımsız bir ulusun, onurlu özgür bireyi olmanın ne büyük bir nimet olduğunu.
    Yazık olmuş, onca vatan evladının kanına, onca ananın göz yaşına. Veremem ki şimdi hesabı, ne o gencecik bedenlere, ne de gözü yaşlı analara.
    “Bu muydu uğruna bizi ölüme gönderdiğin vatan?” derlerse,
    “bu nesiller miydi, ölen evlatlarımızın kanıyla kurduğun ülkeyi emanet ettiğin?” diye sorarlarsa
    ne derim ben onlara be çocuk?
    Olmadı be çocuk… olmadı.

    YanıtlaSil
  5. Ataturk'un ne kadar buyuk bir adam oldugunu tum ciplakligiyla gosteren bir belgesel.. Hayati boyunca acilar cekmis bir adamin bu kadar icki ve sigara icmesi mi anlasilamaz birsey? Yaptigi devrimler de tamamen kendi dunya gorusunu yansitmistir, dogru bildigi seyi yapmistir, her devrim gibi faturasi agir olmustur. En cok uzuldugum Allah'a tum kalbiyle iman eden biri olarak imanini kaybedip umutsuzluk ve yanlizlik icinde harap olmasidir, yanliz kalmasidir. Allah affetsin, hepimiz insaniz, hepimizin hatalari ve zaaflari vardir elbette, sevgili Atam'in da olacaktir illa ki, huzur icinde yatiyordur insallah...

    YanıtlaSil
  6. Eger Can Dündar bu filmi yaparken içinde bir art niyet varsa..yazık bu ülkeye cok yazık..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir filmm bu yha bunu eleştirenlerde çekemeyenler bence..Eleştirenler daha iyisini yapsınlarda bizde izleyelim çok bilmesinler süper bir film Atatürk'ümü çok güzel anlatıyor.

    YanıtlaSil
  8. ben 16 yaşında lise 2 sınıfa giden bir genç olarak Atatürkü sadece SAVAŞ ANILARINI BİLİYORDUM tarih olarak gördüğümüz kalıplar içinde bir Atatürk. kendisininde dediği gibi bende sadece bir faniyim.imajını bu belgesel ile yaşadım. ATAM izindeyiz.seni hiç unutmayacağız seni putlaştıranlara yazıklar olsun.sağol CAN DÜNDAR

    YanıtlaSil
  9. atam açtığın yolda ilerliyoruz

    YanıtlaSil
  10. bu muthis ve guzel eseri ortaya koyan CAN DUNDAR a gercekten tesekkur ediyorum.. Ataturk u bilinmez yonleriyle, bir liderden daha ziyade basit bir insan perspektifiyle bizlere sunmus...Ataturkun bilinmez bir cok yonunu cesurca ortaya koymus. ben bu zamana kadar Ataturkun surgun demisligini, karanliktan korktugunu, yanlizliktan kendini ickiye verdigini, Kazim Karabekir olmasaymis bu basariyi gerceklestiremeyecegini bilmezdim.. ki Karabekir kendisine en zor vakitte kol kanat germis, buna karsilik kendisi yapmis oldugu devrimlerle halka ve silah arkadaslarina muhalif hareket etmistir, siyaset sahnesindeki tek amaci Turkiyeyi Batili bir devlet haline getirmek olmustur, bu ise bizim halkimizin menevi kultur degerleriyle bagdasmaz, bu gercegi gormemezlikten gelmis; bunun da cezasini zaten bizzat cekmistir kendisi...

    YanıtlaSil
  11. her zaman izinyiz atam bu halkın kalbı turkıye için atıyor rahat uyu atam

    YanıtlaSil
  12. CUMHURİYET GENÇLİĞİ

    İlk önce atamıza ait bir film yaptığınız için teşekkür ederim.Bu film şimdi atamızı ne kadar çok özledğimizi anlatmaktadır.
    ATAM SEN RAHAT UYU CUMHURİYETİ SEN KURDUN BİZ YÜCELTECEĞİZ GÖZÜN ARKADA KALMASIN.
    SAYGILARIMLA..

    YanıtlaSil
  13. Şu "Atam" diyenlerin 100 tanesinden 1 tanesi onun kadar idealist,100 tanesinden 1 tanesi can dündar kadar çalışkan olsaydı bugün asgari ücret 400 küsür lira olmazdı.fazla konuşmayın..

    YanıtlaSil
  14. Can Dündar'ın babasını tanıyorum. Sık sık burnunu karıştırırdı. Ayrıca, osuruğu da çok pis kokardı. Olur olmaz heryerde gaz kaçırırdı, konuşurken de ağız kokusundan, beş metre yanına yaklaşılmazdı...

    Şimdi bu sözlerime itiraz edenlere soruyorum: Can Dündar'ın babası da bir insan değil mi?.. Burnunu karıştırmayan, osurmayan kimse var mıdır? Bir insanın ağzının kokması, suç mudur?

    Öyleyse, bu adamın babasını anlatmak gerektiğinde, BÖYLE anlatmak gerekiyor. Can Dündar buna katılır mı acaba?

    -----

    Filmi izleyenler içinde, "kötü birşey yok" diyenler görüyorum. Siz kötü birşey görmemiş olsanız da, film zaten bilinçaltına hitaben yapılmış olduğu için, haince görevini yapmış oluyor, siz farketmiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  15. Atatürk hiçbir zaman "ben" yerine "biz" sözcüğünü kullanmıştır.Atatürk o kadar savaş o kadar kötü şeyler geçirirken yanında kimse yoktu.Filmde söylendiği gibi "bunalımdayım çocuk" demesi kendisini içkiye sigaraya sürükledi.İnsanlar bunalıma girdiğinde böyle şeylerin olmasıda doğal.Siz neden herzaman ATA'mızın kötü yönlerini bulursunuz.Peki okadar şey yapmış onları göremeyecek kadar küçük oluyorsunuz sonra da kötü yönlerini bulup hemen şat diye söylüyorsunuz.Bu sadece insanın küçüklüğünü göstermekte.

    Saygılarımla...diss_live@hotmail.com

    YanıtlaSil
  16. neden sadece bu filme bakarak Atatürk'ü bütün yönleriyle yeriyor ya da övüyorsunuz anlamadım.Belki bu film kimine göre gerçekleri anlatıyor kimine göre Atatürk'ü yeriyor.sonuçta Can Dündar da bu filmi yaparken bir sürü kaynak okudu,fotoğraf buldu.Burda anlatılanlara inanmıyorsanız neden bi zahmet elinize Atatürk'ün hayatını anlatan sayısız kaynaklardan, kitaplardan birini alıp okumuyorsunuzda insanların emeğine saygısızlık ediyorsunuz? O büyük insandırki vatanı uğruna her defasında ölmeyi göze almış,yılmamış,çalışıp çabalamıştır.O bu vatanı nasıl kurtarırım diye düşünürken sağlığını bozmuş,kendini içkiye,sigaraya vurmuştur.Basit zevkler uğruna değil.Nihayetinde kendisinin de dediği gibi o da bir insandır.Yinede bu film Atatürk'ün hiç bilmediğimiz ya da okumaya üşendiğimiz anılarını bir nebze olsun anlatmaya çalıştığı için önemlidir.Zaten ATATÜRK de beni hatırlayınız demiştir.

    YanıtlaSil
  17. kim ne derse desin ebedi başkomutan da neticede bir insandır.insan hayatının bazı dönemlerinde hata yapabilir ve bunu çevresine aktarabilir.affetme makamıda sadece ALLAH tır.hepimizi affeder inşallah.Atatürk ü yerenler siz hayatınızın 11 yılını kan barut kokusu ölüm korkusu içinde geçirseniz,gencecik fidanların gözlerinizin önünde toprağa verildiğini görseniz ve bütün bunların yokluktan cahillikten fakirlikten ileri geldiğini anlasanız NE YAPARDINIZ? bazı şeyler sadece ibadetle olmaz hele hele türbe kilidi yalamakla hiç olmaz.problemlerle ALLAH ın yardımını isteyerek savaşmak zorundasınız.ebedi başkomutanda böyle yapmıştır.onu siz yargılayamazsınız yaratan yargılar.herkesinde zaafı mutlaka olacaktır çünkü bizde o da insandır.o ve onun yanında olanları asla unutmayalım. bedir ve uhutta savaşanlara viyana önlerinde toprağa düşenlere sarıkamışta çanakkalede daha bir çok aziz toprakda yatanlara ne kadar müteşekkirsek ATATÜRK ve silah kardeşlerinede o kadar müteşekkiriz.öenemli olan bizim için güzel şeyler yapmaya çalışmasıdır.başarılarını tenkit eden 11 yılını gençliğini harp meydanlarında evsiz yurtsuz bi çadırın içinde geçirsin kan görsün barut koklasın da görelim.kusura bakmayın yazarken yazım kurallarına riayet etmedim duygularımı geldiği gibi yansıttım.son söz olarak TÜRKİYE Cumhuriyeti ve milletiyle şehitleri ve yaşayanlarıyla ülkesi için hayatını adamış insanlarıyla ilelebet VAR OLACAKTIR.

    YanıtlaSil
  18. görkem aram15 Ekim 2009 06:46

    MUSTAFA çok güzel bir film ve ATATÜRK'e çok borçluyuz

    YanıtlaSil
  19. Caner Güvenirgil11 Ocak 2010 20:18

    İzindeyiz Ulu Önder Sen Rahat Uyu..

    YanıtlaSil

 
Online Film izle Full Film izle HD Film izle Divx Film izle Canlı TV izle Site Map Comments
Bu site telif haklarına saygı duymakta olan sitelerde barındırılan video kodlarını listeler.Hak sahibi veya telif yetkilileri bu sitelerle iletişime geçebilir.
Copyright © 2015 All Rights Reserved